Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Kit-uri, update-uri şi patch-uri


Ce este un kit de instalare?

Kit-ul de instalare este un mic program care are rolul de a copia (fişiere, directoare, etc) şi de a face setările iniţiale ale unei aplicaţii pe calculatorul nostru.

Nexus ERP are mai multe kit-uri de instalare, un kit pentru instalarea server-ului şi mai multe kit-uri pentru instalarea aplicaţiilor client şi a serviciilor, cum ar fi: Nexus ERP, Nexus Easy Retail, Nexus API, etc.

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri

 

Ce aplicaţii instalăm pe server?

  • Pe server bineînţeles, în primul rând, vom instala Nexus ERP Server. Acest kit instaleaza Microsoft® SQL Server şi crează bazele de date pe care toate celelalte aplicaţii Nexus le vor utiliza.
  • Serviciul RoboNexy, care la rândul lui este un server, are rolul de a automatiza cât mai multe din sarcinile de rutină şi repetitive din toate aplicaţiile Nexus.
  • Serviciul Nexus API care are rolul de a simplifica şi securiza schimbul de informaţii cu alte aplicaţii externe, aplicaţii mobile, aplicatii web, etc.

 

Dacă folosim Nexus ERP în Cloud, oferit ca un serviciu, atunci toate aceste instalări sunt rezolvate de către echipa Nexus Media pe serverele pe care aceasta le gestionează în Microsoft® Azure Cloud.

 

Ce aplicaţii instalăm pe staţiile noastre de lucru?

  • Aplicaţia principală este Nexus ERP şi aceasta cuprinde mai multe licenţe: ERP, Salarii, Resurse umane, Analist, etc.
  • Aplicaţia Nexus Easy Retail şi aceasta cuprinde, de asemenea, mai multe licenţe: Supermarket, Magazin, Restaurant, Fast-food şi Catering.
  • Aplicaţiile mobile pentru telefoane şi tablete le vom instala direct din Google Play.

 

Mai există şi alte aplicaţii client, fiecare cu kit-ul ei de instalare, dar nu le vom aminti aici pe toate.

 

Când instalăm un kit şi când un update?

Nexus Media realizează, pentru fiecare produs în parte, un kit de instalare pentru fiecare versiune nouă - adică anual la începutul anului - şi le etichetează cu ultimele două numere ale anului. De exemplu, pentru anul 2025 va exista kitul Nexus-25.xx.xxx. Apoi, până la următoarea versiune (adică până la sfârşitul anului respectiv) actualizările produselor vor fi făcute prin update-uri lunare (de exemplu Nexus-25.11.xxx) sau prin patch-uri intermediare (de exemplu Nexus-25.11.25). Aceste versiuni le mai numim şi versiuni anuale sau versiuni majore.

 

Ca regulă generală, kit-urile le vom instala pe calculatoarele unde nu exisă încă instalată aplicaţia respectivă, iar update-urile se instalează doar pe calculatorul unde este instalat Nexus Server.

Update-urile se instalează doar pe Nexus Server deoarece aplicaţiile client se vor actualiza automat la pornire cu versiunea existentă pe server. În acest mod update-urile se instalează mult mai rapid (nefiind nevoiţi să actualizăm fiecare staţie de lucru în parte) şi nici nu vom putea omite să instalăm update-ul pe toate staţiile.

 

Trecerea de la o versiune majoră la următoarea, de exemplu de la 2025 la 2026, o vom face prin instalarea unui update şi nu a unui kit, de exemplu NexusUpdate-26.1 este primul update aferent versiunii 2026.

Trecerea de la o versiune majoră mai veche la cea actuală, de exemplu de la 2018 la 2026, o vom face prin instalarea consecutivă a ultimului update din fiecare versiune majoră (adică din fiecare an) şi pentru actualizarea la ultima versiune, cea curentă 2026, vom instala tot ultimul update pe care l-am descărcat de pe download.nexuserp.ro.

 

Versiunile de update pentru anii anteriori nu se pot descărca de pe site-ul download.nexuserp.ro, acestea le obţinem doar de la un consultant şi recomandarea producătorului este ca tot un consultatnt să se ocupe de instalarea lor.

 

Există şi aplicaţii mai simple din suita Nexus ERP Software care au doar kit de instalare şi nu au update. La aceste aplicaţii actualizările, atunci când există, se fac prin dezinstalarea versiunii mai vechi şi instalarea versiunii mai noi. Exemple de astfel de aplicaţii: Nexus SoftPhone, Nexus Instant Retail View, Nexus Dahua NVR Player, etc.

 

Cum se instalează un kit?

Mai întâi vom descărca kit-ul de pe site-ul download.nexuserp.ro, de exemplu NexusServer-25.1.exe [878,94 MB].

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri

 

Ce este un update?

Update-urile sunt actualizări periodice ale aplicaţiilor şi de obicei sunt lansate cu o frecvenţă de un update pe lună. La fel ca si kit-ul, update-ul este un mic program care are rolul de a copia şi actualiza ultimele modificări aduse aplicaţiilor. Update-urile conţin atât modificări ale obiectelor din bazele de date, cum ar fi: tabele noi, câmpuri noi în tabele, modificări ale procedurilor stocate, etc, cât şi modificări ale aplicaţiilor, cum ar fi: module noi, ferestre noi, funcţionalităţi noi, etc.

Update-urile actualizează o instalare anterioară realizată printr-un kit şi le vom instala la rîndul lor doar pe server, adică pe calculatorul unde am instalat Nexus Server.

 

O dată instalat un update nu mai putem reveni la versiunea anterioară a aplicaţiei. Metodă recomandată de a reveni este prin realizarea înainte de update a unui backup a întregului disc sistem şi asta doar în cazul în care am instalat Nexus ERP şi bazele de date pe discul sistem - de obicei discul C. Pentru backup va trebui să folosim un software specializat.

Dacă dorim să testăm în prealabil modificările aduse de update înainte de a le pune pe serverul nostru de lucru, avem posibilitatea de a instala update-ul pe un alt calculator şi acolo să facem toate teste care ne interesează.

 

Cum se instalează un update?

Update-urile se descarcă din contul nostru de utilizator de pe site-ul download.nexuserp.ro. Executabilul descărcat îl vom copia pe server şi îl vom rula. Va trebui să urmăm eventualele instrucţiuni sau mesaje care ne vor ghida în instalare.

Cum scriam şi mai sus, update-urile se instalează doar pe Nexus Server deoarece aplicaţiile client se vor actualiza automat la pornire cu versiunea existentă pe server. În acest mod update-urile se instalează mult mai rapid (nefiind nevoiţi să actualizăm fiecare staţie de lucru în parte) şi nici nu vom putea omite să instalăm update-ul pe una dintre staţii.

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri

 

La instalarea unui update toţi utilizatorii vor trebui să închidă aplicaţiile client conectate la server şi aceştia nu vor mai putea lucra în aplicaţie până ce nu se finalizează instalarea şi actualizarea bazelor de date. Din acest motiv şi deoarece pe bazele de date mari actualizarea poate dura şi cateva zeci de minute este recomandat ca instalarea să o facem în afara orelor de lucru.

 

Update-ul va actualiza automat doar baza de date comuna Xecutive. Va trebui ca apoi să ne logăm în aplicaţie cu un utilizator cu drepturi de administrare şi să aplicăm actualizarea şi pe celelalte baze de date cu care lucrăm.

Este recomandat ca imediat după instalarea kitului de update să instalam și patch-ul offline (in eventualitatea în care exista la secțiunea de download). Dupa rularea acestui patch, vom intra în aplicația Nexus si va aparea o fereastră unde ni se va cere să actualizăm bazele de date neactualizate. Recomandarea este de a închide în acest moment această fereastră și să instalăm ultimul patch online existent. Pentru această operațiune apelăm comanda Ajutor din partea de sus a meniului. După această operațiune vom reintra în Nexus și vom actualiza bazele de date din fereastra de actualizare apărută pe ecran.

Pentru o durată mai mică de timp aferentă procesului de actualizare recomandăm setarea unui număr mai mare de baze de date de actualizat concomitent. Acest număr este în funcție de specificațiile hardware ale serverului (număr de core-uri, procesoare etc).

În cazul în care nu dorim actualizarea tuturor bazelor de date, din diverse motive (lipsă de timp), putem bifa doar bazele de date dorite. Ulterior, pentru actualizarea restului bazelor de date, va trebui să deschidem din meniul superior Instrumente -> utilitarul Mentenanţă baze de date Nexus ERP şi din stânga deschidem pagina Update. Aici vedem statusul actualizării fiecărei baze de date în parte şi putem bifa și lansa în actualizare bazele de date dorite.

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri

 

Update-ul care schimbă versiunea majoră a aplicaţiilor

Atunci când achiziţionăm o actualizare a aplicaţiilor, primul update al versiunii noi pe care îl vom instala va schimba versiunea majoră a aplicaţiei.

Pentru a instala un astfel de update va trebui să parcurgem câţiva paşi suplimentari:

  • Ne vom asigura că am instalat ultimul update al versiunii anterioare.
  • Dezactivăm toate licenţele - pentru aceasta deschidem din meniul superior Instrumente utilitarul Activare/Dezactivare produse şi din stânga deschidem pagina Dezactivare şi aici bifăm toate licenţele care apar în listă (click pe checkbox-ul care apare în capul tabelului) şi apăsăm butonul Dezactivez.
  • Ieşim din aplicaţie şi instalăm update-ul.
  • Activăm la loc toate licenţele - pentru aceasta deschidem din meniul superior Instrumente utilitarul Activare/Dezactivare produse şi din stânga deschidem pagina Reactivare şi aici apăsăm butonul Reactivez.

 

Dezactivarea şi reactivarea licenţelor este necesară deoarece după update vom avea alte versiuni ale licenţelor.

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri

 

Ce este un patch?

Patch-urile sunt deasemenea mici programe care au rolul de a actualiza aplicaţiile. Patch-urile în general sunt de mici dimensiuni şi aduc mici actualizări ale aplicaţiilor sau vin să corecteze bag-uri apărute în urma unui update. În majoritatea cazurilor patch-urile nu aduc elemente/obiecte noi în cadrul aplicaţiilor, ele conţin doar modificări ale elementelor deja existente.

 

Despre existenţa patch-urilor vom fi atenţionaţi la intrarea în aplicaţie în cazul în care utilizatorul nostru este de tip administrator şi are alocat un drept special pentru permisiunea de instalare a patch-urilor.

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri

 

Cum se instalează un patch?

Cum spuneam, aplicaţia ne va atenţiona la intrare despre existenţa unui patch care poate fi instalat. Dacă ignorăm această atenţionare dar dorim ulterior să instalăm patch-ul va trebui ca din meniul superior să facem click pe Ajutor şi apoi pe butonul Verificare actualizări. Se va deschide aceiaşi fereastră de atenţionare, din care putem şi porni instalarea făcând click pe butonul Descarcă şi instalează.

 

Patch-urile se pot instala şi fără a scoate utilizatorii din aplicaţie, iar paşii pe care trebuie să-i parcurgem sunt următorii:

  • Pornim instalarea, iar patch-ul va actualiza baza de date comună Xecutive.
  • După finalizarea instalării vom fi scoşi din aplicaţie şi va trebui să ne autentificăm din nou.
  • După autentificare aplicaţia va vedea că baza de date a societăţii pe care lucram are o versiune mai veche şi va afişa o ferestră din care va trebui să pornim actualizarea bazei de date respective.
  • După finalizare şi intrarea în aplicaţie vom merge să aplicăm actualizările aduse de patch si asupra celorlalte societăţi pe care le avem - din meniul superior facem click pe Instrumente, deschidem utilitarul Mentenaţă baze de date Nexus ERP şi din stânga deschidem pagina Patch. Aici vedem statusul actualizării fiecărei baze de date în parte şi putem bifa si lansa în actualizare bazele de date dorite.

 

Kit-uri, update-uri şi patch-uri


  •     Configurare Nexus Device
  • Configurare router