Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Configurarea unui backup periodic


Backup-ul bazelor de date

 

Importanța realizării backup-urilor

Backup-ul bazelor de date SQL reprezintă o operațiune foarte importantă în cadrul general de utilizare a aplicaţiilor Nexus ERP.
 
Întrucât în ultimul timp numărul atacurilor informatice au crescut semnificativ şi s-au diversificat ca mod de operare, este recomandată, dacă nu obligatorie, crearea cel puţin a unui back-up periodic al bazelor de date. Recomandarea producătorului este de a realiza mai multe back-upuri în locaţii diferite. Adică putem folosi o schema de forma următoare: într-o zi programăm salvarea pe un server NAS din reţea, a doua zi în Google Drive, a treia zi în cloud la RDS şi din a patra zi reluăm.
 
Implicit aceste salvări ale bazelor de date se efectuează local, pe calculatorul care găzduieşte server-ul bazelor de date ale Nexus ERP. Nu este recomandat ca aceste salvări să fie lăsate aici, întrucât în cazul unui eventual atac informatic (virus, ransomware, etc) inclusiv aceste fișiere de tip back-up vor fi afectate.
 
Așadar este obligatorie salvarea acestor fișiere într-o locație externă: Disc extern, Server NAS, Cloud, etc.
 
Configurarea unui backup periodic
 
Pentru arhivare putem realiza salvarea bazelor de date şi pe un disc optic, cum ar fi un DVD sau disc Blue Rail. Vom alege un disc Blue Rail în cazul în care fişierele noastre de backup depăşesc capacitatea unui DVD. Un disc Blue Rail poate ajunge la o capacitate de stocare de aproximativ 50 GB, iar un DVD are aproximativ capacitatea de 4,7 GB .
 
Dacă folosim un HDD extern, NU trebuie să lăsăm conectat acest dispozitiv la server. După salvarea fișierelor, deconectam HDD-ul de la calculator, întrucât un eventual virus/ransomware îl va vedea ca pe o partiție aferentă PC-ului, infectând și fișierele existente pe el.
 
Odată realizate aceste salvări ale bazelor de date, administratorul de sistem are asigurarea că poate restaura o bază de date de la un moment dat.
 
Nexus ERP folosește serviciul propriu RoboNexy pentru a face aceste back-up-uri periodice. Deci va trebui să avem instalat pe server acest serviciu de automatizare a fluxurilor de lucru. Şi trebuie să reţinem că producătorul, Nexus Media, oferă gratuit acest serviciu utilizatorilor săi. Kit-ul de instalare al acestui serviciu îl putem descărca tot de pe site-ul download.nexuserp.ro.
 
Pentru a putea salva bazele de date este necesară configurarea unei programări în pagina Instrumente - Activități programate. Pașii pentru această configurare îi regăsim în acest articol: Configurare programare salvare baze date
 
 

Adăugarea taskului de salvare a bazelor de date

 
Folosind programarea configurată anterior, trecem la setarea taskului de salvare a bazelor de date.
Vom accesa din pagina Activități programate pagina Salvări baze de date.
 
În fereastra deschisă adăugăm o înregistrare nouă ( Adaug din partea de jos a ferestrei), unde vom completa următoarele informații:
  • denumirea taskului
  • programarea dorită (cea setată la pasul anterior)
  • locația unde vor fi salvate bazele de date (local sau rețea)
  • utilizator (folosit la salvare prin rețea pe FTP)
  • parola (folosită la salvare prin rețea pe FTP)
  • nivel istoric (log-ul de salvare care poate cuprinde doar eventualele erori apărute în procesul de salvare SAU erorile + mesajele)
  • numar maxim de salvari: se setează în funcție de spațiul liber de pe HardDisk; această setare poate lua valori de la 0 (inseamnă salvări nelimitate ca si număr) pana la câte salvari ale fiecarei bază de date dorește administratorul de sistem.
 
Mai există câteva setări pe care trebuie să le luăm în calcul, precum:
  • salvări diferențiale: se salvează doar modificările din baza de date efectuate de la ultima salvare până în prezent
  • salvare director XARHIVA: se salvează directorul în care sunt ținute atașamentele din aplicație (facturi, comenzi, poze produse, fisiere salariați etc)
  • activ: bifăm dacă taskul este activ
  • mentenanță baza de date înainte de salvări: bifăm dacă dorim efectuarea operației de mentenanță a bazelor de date înainte de salvarea bazelor
  • închidere calculator după efectuarea operațiilor: bifăm dacă dorim ca PC-ul să se închidă după efectuarea salvării.
 
Bineînțeles, va trebui să facem selecția bazelor de date pentru care dorim salvarea. Această operațiune o facem bifând din tabela de baze de date înregistrările dorite.
 
Configurarea unui backup periodic
 
 

Soluția Aomei Backupper

 
O alternativă eficientă de a salva bazele de date NexusERP este aplicația Aomei backupper, un utilitar Windows pentru backup.
Configurând aplicația după propriile nevoi, Aomei Backupper poate salva imagini ale unui întreg sistem, a unui disc, a unei partiţii de pe disc sau doar a unui director/fişier de pe o partiţie.
 
Aomei Backupper este 100% integrat cu NexusERP.
Prin intermediul NexusERP, AOMEI poate face salvări doar la nivel de partiție Windows.
Pentru a face acest tip de salvare, trebuie să configurăm o programare în prealabil (click aici pentru a vedea cum : Configurare programare)
Detalii legate de Aomei Backupper putem găsi la acest link: Detalii Aomei

  •     Configurarea conturilor de email
  • Activarea log-ului de operare