Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Cheltuieli în avans


Cheltuielile înregistrate în avans, denumite și cheltuieli anticipate, se referă la sume de bani alocate în cursul exercițiului financiar curent, dar care sunt aferente exercițiului financiar urmator, cum ar fi chiriile, locaţiile de gestiune, concesiunile plătite anticipat, primele de asigurare, abonamente la publicaţii achitate anticipat, dobânzi aferente contractelor de leasing financiar etc.

Anterior înregistrării oricărei operațiuni, în secțiunea Optiuni a modului Facturi furnizori, fiind modulul prin care se înregistrează majoritatea cheltuielilor în avans, se stabilește modul de generare al documentelor de cheltuială în avans, respectiv Grupat pe cont și obiectiv sau Pentru fiecare linie de cheltuială.

 

Cheltuieli in avans

 

De exemplu, avem o factură de servicii de publicitate, servicii care urmează să se desfăsoare în următoarele zece luni, începând cu luna următoare celei de facturare. În acest caz, înregistrarea în linia din factură se va efectua în contul 471. La validarea documentului va apare pe ecran o interogare dacă dorim să se opereze documentele de cheltuieli în avans corespunzătoare, adică înregistrarea automată a liniilor în modul Cheltuieli în avans din Documente valorice - Financiar.

 

Cheltuieli in avans

 

La accesarea modulul vom găsi o înregistrare nevalidata (scris verde) pe care o vom deschide și vom face înregistrările finale.

 

Cheltuieli in avans

 

Practic, va trebui specificat contul de cheltuială pe care se va înregistra rata lunară, numărul de luni pentru distribuire și data de la care se va începe repartizarea. După completarea numărului de rate se va calcula automat rata lunară, funcție de soldul inițial. Operațiunea se va finaliza prin validarea înregistrării.

 

Cheltuieli in avans

 

Lunar, se va accesa butonul Actualizez din bara de acțiuni, pentru actualizarea informațiilor cu înregistrările din lunile anterioare.

 

Cheltuieli in avans

 

Pentru a avea o evidență a tuturor cheltuielilor în avans înregistrate vom accesa Lista de cheltuieli repartizate din bara de acțiuni Rapoarte, listă pe care o vom putea customiza cu diverse câmpuri conform solicitărilor.


  •     Câmpuri disponibile
  • Prezentare interfață